سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانشمندی را دیدی، به خدمتش درای . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :7
کل بازدید :91388
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/1/31
3:28 ع
گامی در جهت رفع نابینایی حاصل از آب سیاه - انجمن نابینایان و کم بینایان استان خــوزستـان
مشخصات مدیروبلاگ
 
[19]
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان در سال 1388 از زیر پوشش انجمن نابینایان و کم بینایان ایران خارج و فعالیت رسمی خویش را در یکم اردیبهشت 1388 شروع نمود و در همین مدت اندک بالغ بر 1000 نفر از این عزیزان را به زیر پوشش خود درآورده و امید آن دارد که بتواند گره گشای مشکلی از این قشر پردرد باشد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

گامی در جهت رفع نابینایی حاصل از آب سیاه

گامی در جهت رفع نابینایی حاصل از آب سیاه


محققان سنگاپوری موفق به شناسایی سه ژن دخیل در «گلوکومای زاویه بسته اولیه» به عنوان یکی از علل بروز نابینایی شدند.

 

آب سیاه یا گلوکوما یکی از بیماریهای شایع چشمی در جهان است و بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری گلوکومای زاویه بسته اولیه (PACG) رنج میبرند. این کنسرسیوم بین‌المللی مطالعه ژنومی هزار و 854 بیمار مبتلا به PACG و 9 هزار و 608 نمونه گروه کنترل در آسیا را در طول پنج سال انجام داده است. اعتبار آزمایشات در یک هزار و 917 بیمار دیگر و هشت هزار و 943 نمونه گروه کنترل جمع آوری شده از سراسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروفسور «تین» سرپرست تیم تحقیقاتی سنگاپور بیش از یک دهه بر روی بیماری PACG تحقیق کرد و معتقد به وراثتی بودن این بیماری است. در این پژوهش یک هزار و 293 بیمار PACG و هشت هزار و 25 گروه کنترل در سنگاپور مورد بررسی قرار گرفتند که نخستین مطالعه ژنتیکی بیماری گلوکومای زاویه بسته اولیه در جهان محسوب میشود. کشف سه ژن دخیل باعث درک بهتر بیماری گلوکومای زاویه بسته اولیه و امکان توسعه روشهای درمانی جدید و پیشگیری از نابینایی افراد خواهد شد. نتیجه این مطالعه در مجله Nature Genetics منتشر شده است.