سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ شرفى برتر از اسلام نیست ، و نه عزتى ارجمندتر از پرهیزگارى و نه پناهگاهى نکوتر از خویشتندارى ، و نه پایمردیى پیروزتر از توبت و نه گنجى پرمایه‏تر از قناعت . و هیچ مال درویشى را چنان نزداید که آدمى به روزى روزانه بسنده نماید ، و آن که به روزى روزانه اکتفا کرد آسایش خود را فراهم آورد و در راحت و تن آسانى جاى کرد ، و دوستى دنیا کلید دشوارى است و بارگى گرفتارى ، و آز و خودبینى و رشک موجب بى‏پروا افتادن است در گناهان ، و درویشى فراهم کننده همه زشتیهاست در انسان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :9
کل بازدید :91176
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/1/10
5:59 ع
Eyering به روشندلان کمک می کند تا اشیا اطراف را بهتر درک کنند - انجمن نابینایان و کم بینایان استان خــوزستـان
مشخصات مدیروبلاگ
 
[19]
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان در سال 1388 از زیر پوشش انجمن نابینایان و کم بینایان ایران خارج و فعالیت رسمی خویش را در یکم اردیبهشت 1388 شروع نمود و در همین مدت اندک بالغ بر 1000 نفر از این عزیزان را به زیر پوشش خود درآورده و امید آن دارد که بتواند گره گشای مشکلی از این قشر پردرد باشد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

پروژه EyeRing فعلا در دست بررسی و توسعه است. تیم طراح در نظر دارد اپلیکیشنی نیز برای سیستم عامل iOS و همچنین ارتقا هایی در بخش سنسور ها، ماژول ها، لنز دوربین و اندازه و ظاهر این وسیله داشته باشد تا بتواند آن را به صورت یک ابزار کمکی همراه و منطبق با نیاز های یک فرد نابینا تبدیل و به زودی آن را به صورت انبوه وارد بازار کند.


نارنجی: این روزها با تولد اسمارت فون ها و سیستم عامل های دوست داشتنی شان خیل عظیمی از اپلیکیشن ها وارد زندگی کاربران شده که انجام بسیاری از امور ضروری و زمان بر را برای همه آسان کرده است.
 
اما بی شک استفاده از این وسایل برای روشندلان و کسانی که با اختلالات بینایی مواجه هستند به آسانی دیگران نیست. آنها همیشه باید به دنبال ابزار و یا نرم افزار های واسطی باشند تا بتوانند اطلاعات را آن طور که برایشان قابل استفاده است در اختیار داشته باشند.
 
یک تیم از محققین سنگاپوری با کمک دانشگاه MIT ، یک ابزار پوشیدنی ویژه نابینایان را طراحی کرده اند. این وسیله که EyeRing نام دارد مانند یک انگشتر قابل پوشیدن است و به کمک دوربین اش از اشیا اطراف خود تصاویری را تهیه کرده و آنها را به یک اپلیکیشن اندرویدی ارسال می کند که در آنجا به اطلاعات شنیداری برای کاربر نابینا تبدیل می شوند.

این دستگاه مجهز به یک دوربین VGA کوچک است. یک میکروپروسسور 16 مگا هرتزی AVR فرایند کنترل نرم افزاری این مجموعه را بر عهده دارد. اطلاعات مربوط به تصاویر تهیه شده از این ابزار پوشیدنی به کمک بلوتوث به اسمارت فون کاربر ارسال می شود. همچنین یک باتری لیتیمی قابل شارژ نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده که برای سهولت فرایند شارژ در آن یک پورت مینی USB نیز تعبیه شده است. جالب اینجا است که آنها بدنه گجت جدید شان را هم با یک پرینتر سه بعدی ساخته اند.
 
تصاویر توسط لنز دوربین تهیه و به اسمارت فون بلوتوث می شوند. در آنجا به کمک الگوریتم اپلیکیشن پردازش می شوند و نتایج در دو فرمت متنی (برای نمایش بر روی صفحه نمایشگر اسمارت فون) و صوتی (برای شنیدن) آماده می شوند. اطلاعات صوتی از طریق هدفونی که در گوش کاربر است به او اطلاع داده می شود. این سیستم در حال حاضر قادر به تشخیص و پردازش اطلاعاتی پیرامون برچسب قیمت ها، واحد پول، رنگ ها و... است.
 
پروژه EyeRing فعلا در دست بررسی و توسعه است. تیم طراح در نظر دارد اپلیکیشنی نیز برای سیستم عامل iOS و همچنین ارتقا هایی در بخش سنسور ها، ماژول ها، لنز دوربین و اندازه و ظاهر این وسیله داشته باشد تا بتواند آن را به صورت یک ابزار کمکی همراه و منطبق با نیاز های یک فرد نابینا تبدیل و به زودی آن را به صورت انبوه وارد بازار کند.