سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :20
کل بازدید :91146
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/1/9
3:44 ع
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خــوزستـان
مشخصات مدیروبلاگ
 
[19]
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان در سال 1388 از زیر پوشش انجمن نابینایان و کم بینایان ایران خارج و فعالیت رسمی خویش را در یکم اردیبهشت 1388 شروع نمود و در همین مدت اندک بالغ بر 1000 نفر از این عزیزان را به زیر پوشش خود درآورده و امید آن دارد که بتواند گره گشای مشکلی از این قشر پردرد باشد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

با سلام مصاحبه ای که در زیر میخوانید با جناب آقای عباس طرفیسر مربی تیم گلبال مناطق نفت خیز جنوب که همچنین ریاست انجمن نابینایان و کم بینایان استان را بر عهده دارد به منظور ششمین قهرمانی تیم در سوپر لیگ باشگاهی کشور ترتیب داده شده که امیدواریم از خواندن این مصاحبه لذت کافی را ببرید.

با سلام و عرض تبریک مجدد خدمت جناب عالی و کلیه بازیکنان و دست اندر کاران تیم مناطق نفت خیز جنوب و با آرزو موفقیت های روز افزون

آقای طرفی: من هم سلام عرض می کنم و به نوبه خود به بازیکنان و کادر فنی تیم عرض تبریک دارم.

به عنوان سؤال اول چه تیمهایی در این مسابقات شرکت داشتند و سطح مسابقات را چطور دیدید؟

-: در این دوره که دهمین دوره لیگ باشگاهی کشور بوده هفت تیم برتر کشور که میزان خراسان .هرندی تهران مناطق نفت خیز جنوب .هیئت نابینایان تویسرکان . بهزیستی قم .هیئت نابینایان سیستان و بلوچستان و هیئت نابینایان اردبیل شرکت داشتند و مسابقات از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و از نظر داوریداوران بسیار خوب و با تجربه عمل کردند اما تنها مشکل اساسی که باعث آسیب دیدگی بسیاری از بازیکنان گردید زمین مسابقه بود که امید است در دوره های بعد این مشکل هم بر طرف شود تیم اول تا سوم به ترتیب تیم مناطق نفت خیز جنوب با 33 امتیاز هیئت نابینایان تویسرکان با 27 و بهزیستی قم با 19 امتیاز سه تیم برتر و همچنین تیم های میزان خراسان هیئت نابینایان اردبیل و سیستان و بلوچستان به لیگ دسته یک سقوط کردند.

تیم مناطق نفت خیز جنوب چند نفر را به مسابقات اعزام نمود

-- هفت نفر از بازیکنان برتر تیم به مسابقات اعزام شدند.

از تیم برتر که تیم مناطق نفت خیز جنوب می باشد بازیکنانی هم به تیم ملی دعوت شده

nدر حال حاضر فقط آقای سید مهدی سیاحی به تیم ملی دعوت شده است و این بستگی به نظر سر مربی تیم ملی دارد که بخواهد چه کسی به تیم ملی دعوت شود و نظر ایشان محترم است .

.بسیار عالی به جز مسابقات باشگاهی در حال حاضر مسابقات دیگری هم برگزار میشود

nخیر به مدت سه سال است که مسابقات قهرمان کشوری برگزار نمی شود و فقط مسابقات باشگاهی برگذار میگردد اما ریاست فدراسیون حاج آقا مظلومی این قول را داده اند که انشالله از سال آینده در کنار لیگ مسابقات قهرمان کشوری هم برگذار میگردد.

زمانبندی تمرینات شما برای کسب این مقام به چه صورت بوده ؟

n:از اردیبهشت سال جاری تمرینات تیم هفته ای سه جلسه بود که با نزدیک شدن به مسابقات به هفته ای شش جلسه افزایش یافت.

و کلام پایانی

nبا عرض تبریک مجدد و با تشکر از ریاست هیئت های ورزشی نابینایان و کم بینایان استان خوزستان جناب آقای شیروانی, ریاست محترم باشگاه مناطق نفت خیز جنوب جناب آقای مرادی همچنین ریاست تربیت بدنی مناطق نفت خیز جنوب جناب آقای نظریکه همگی در طول برگذاری مسابقات در کنار تیم بوده و باعث دل گرمی بازیکنان و کادر فنی تیم گردیدند همچنین عرض تشکر از شما که این وقت را در اختیار من قرار دادید


92/12/22::: 9:28 ع
نظر()
  
  

نخستین دورهمسابقات گلبال نابینایانو کم بینایان استان خوزستان [جام فجر] توسطانجمن نابینایان وکم بینایاناستان خوزستان و با همکاری هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان استاندر تاریخ 27 و 28 بهمن ماه 1392در سالن شهید فرهادی با حضور 48 نفر از اعضا انجمندر دو قسمت آقایان و بانوان برگذار گردید که گزارش این مسابقات به شرح زیر می باشد.

این مسابقات به صورت دوره ای در طی شش بازی برگزار شدکه

سه تیمبرتر در قسمت آقایان به ترتیب تیم وحدت متشکل ازآقایان مهدی شاهوردی حسن جامعی و محمد رضا ساکی تیم دوم تیم طلوعآقای فرزاد علیزادهحسن رویاوی و مهدی ثعالبی تیم سوم تیم فجر با حضور آقایان نعیم نواصری علی کوتی و احمد حردان در قسمت بانوان تیم وحدت با 9 امتیاز و 3 .پیروزی با حضور خانمها کیانا کریمیان فاطمه موسوی و سکینه کردونی تیم دوم تیم طلوع با کسب 6 امتیاز با حضور خانمها الهام کردونی خدیجه حیدری و مریم دیلمی میباشند .


92/12/22::: 9:12 ع
نظر()
  

برگزاری مسابقات گلبال (جام فجر) ویژه بانوان و آقایان در تاریخ26 و 27 بهمن ماه

جهت ثبت نام به دفتر انجمن مراجعه یا با شماره های 06113786914 - 09372695457 تماس حاصل فرمائید.

با تشکر

 


92/11/9::: 9:17 ع
نظر()
  
  

به مناسبت روز جهانی کودک انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان درتاریخ 15/7/92 و با همکاری جمعی از خیرین محترم تعداد 35نفراز دانش آموزان مدرسه نابینایان شوریده شیرازی را که از اعضای انجمن بودند به مرکز بازی شاپرک دعوت نموده و در ساعت 10 صبح همان روز پس از بازی و پذیرایی هدایایی تقدیم این نوگلان گردید و این روز را با هم جشن گرفتند.


  

با سلام انجمن نابینایان استان خوزستان اقدام به ضبط برخی کتابهای مورد استفاده اعضای خود گردیده که شما علاقمندان محترم هم میتوانید جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شمارهای زیر تماس حاصل فرمایید.

06113786914 و 09372695457

1 نمونه سؤالات آزموناستخدامینویسنده جمشید واحدی

2 مجموعه جامع سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد [روانشناسی] نویسنده محمود نجفی مصّیب

یار محمدی واصل.

3 نگاهی دوباره به تربیت اسلامی جلد اول کاوشی برای تدوین چارچوب نظریتربیت اسلامینویسنده خسرو باغری.

4 اخلاق در مشاوره و روانشناسیمبانی و اصول نویسنده سیمین حسینیان.

5 گاج مجموعهکتابهای محوری آرایههای ادبی سال سوم دبیرستان علوم انسانی آموزش کلی مفاهیم کتاب درسی به زبان ساده حل و بررسی کلیه تمرین های درسی و بخشهای اختلافی اراؤه کلیه پرسش های چهار گزینه ای کنکور سراسرا و آزاد آزمایشی سنجش المپیاد ادبی و تألیفی با پرسش کاملا تشریحی نویسنده جمال طباطباؤی نژاد علی احمدنیا.

6 ادیان عرفان کارشناسی ارشد.

7مطالعه تطبیقی حقوق جزا عمومی اسلام و حقوق موضوعه جلد اول کلیات دکتر جلال الدین قیاسی حمید دهقانقدرت الاه خسرو شاهی.

چاپ چهارم 1391 با نظارت سید مصطفی محقق دماماد.

8 مجموعه آزمون های تضمینی مساحبه ای حضوری قابل استفاده کلیه پذیرفت شدگان استخدامی گشور شناخت مساؤل روز معارف, احکام, سیاسی, اجتماعی, اقتصادی آموزشی و فرهنگی به همراه آموزش اهکام رساله آموؤی مؤلفان مریم ساریخانی فاطمه

ساریخانی علی اصغر رحمانی.

9 مختصر تاریخ تحلیل صدر اسلام از بعثت تا شهادت امام حسین [ع[

نویسنده محمود ثالحی

10 صحرا به دوش میکشد این غم رامجموعه اشعار برگزیده اولین کنگره ای زنان عاشورایی به اهتمام ستاد ایثار و تلاش

11 سر دلبران داستانهای کوتاه و آموزنده عرفانی نویسنده احمد دادجویی.

12 خلاقیت تصویری مبانی هنرهای تجسمی گرافیک مؤلف نسرین صدیان.

13 جزوه اصول فقه نویسنده محمدحسین شهبازی.

14 تحریر الروزت فی شرح العمه همراه با ترجمه فقه ایتدلالی [بخش حقوقی] نویسنده شهید الور مترجم امینی و آیتی. 15 مجموعه سؤالات چهار گزینه ای اصول فقه نویسنده محمدحسین شهبازی.

17 مجموعه سؤالات چهار گزینه ای دانشگاه پیام نور [رشته حقوق]

18 روانشناسی رشد کارشناسی ارشد مجموعه علوم تربیت 1 و 2 راوانشناسی شامل شرح نکته تستهای تألیفی و سأسیساتی آزمونهایسراسریگردآورندگان نرگس یعقوبی معصومه اسماعییلی ویراستار علمی علی اکبر فروغی. مؤسسهآموزش عالی ماهان.

19 سنجش فرایند و فرآورده یادگیری روشهای قدیم و جدید تألیف دکتر علی اکبر سیف.

20 توان بخشی شغلی و حرفه ای معلولین نویسنده عبد الاه شفیع آبادی.

21 آشپزی. گرداورندگان: منیره علوی و سپیده ریاضی

22 رایانه کار icdl2

23 قوانین کاربردی مجد

24 مبانی حقوق بشر

25 آمار مقدماتی

26 گاج زبان و ادبیات فارسی پیش دانشگاهی

27 مجموعه آزمونهای ارتباط تصویری

28درک عمومی هنر


92/10/23::: 8:5 ع
نظر()
  
  

اردوی انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان با حضور 40 نفر از اعضای انجمن از تاریخ 26/6/92 الا 30/6/92 در شهرستان همدان برگذار شد.این کاروان در اردوگاه آموزش و پرورش استان همدان مستقر گردید در روز 26/6/92 از آرامگاه ابو علی سینا و همچنین بابا طاهر دیدن کردند در عصر همان روز به منطقه تفریحی, تاریخی گنجنامه عزیمت نمودند.

در روز پنجشنبه مورخ 28/6/92 پس از رفتن به بازار و صرف نهار به طرف پارک تفریحی عباس آباد حرکت کردند.

در روز 29/6/92 پس از گشت وگذار اطراف اردوگاه و صرف ناهار از اردوگاه به مقصد غار علی صدر حرکت و در ساعت 19 همان روزهمدان را به مقصد شهرستان اهواز ترک نمودند.


92/10/23::: 7:13 ع
نظر()
  

انتخابات انجمن نابینایان وکم بینایان استان خوزستان در تاریخ 7/4/92 برگذار گردید که در نتیجه هیئت مدیره جدید انجمن به ترتیب آراُء جناب آقای عباس طرفی سر کار خانم فاطمه نواصر آقایان میثم طریفی حمزه زهیری میلاد زویداوی اعضای علل بدل هیئت مدیره سر کار خانم شیرین طهماسبی آقای محمود عبیدی نیسی همچنین هیئت بازرسان سر کار خانم الهام کردونی و آقای احسان زویداوی می باشند که ترکیبی از تجربه و افکار نو را موجب میشود..


  

برای اولیـن بــــار در جهان، در ایـــران  صورت گرفت

درمان نابینایی توسط چشم پزشکان ایرانی

دکتر محسن بهمنی کشکولی ، جراح، محقق و چشم پزشک ایرانی ، برای اولین بار در جهان روش جدیدی را برای درمان بیمارانی که به دلیل ضربات وارد به چشم و سر ، دچار کاهش بینایی شده اند و یا بینایی خود را از دست داده اند ابداع کرد.


 

به گزارش ایرنا، این جراح ، محقق و چشم پزشک ایرانی در زمینه چگونگی ابداع این روش گفت: این درمان جدید چشم را برای اولین بار درمجله «grafes arch exp ophthalmol» که یکی از مجلات معتبر چشم پزشکی دنیاست منتشر کردیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ضرورت علمی و پزشکی این تحقیق افزود: به طور کلی حداقل 5 درصد از ضرباتی که به سر و صورت وارد می شود منجر به صدمه به عصب بینایی می شود که این صدمه باعث کاهش شدید دید می شود و هم اکنون در هیچ جای دنیا برای افرادی که به این عارضه دچار می شوند، درمان قطعی وجود ندارد.

وی اظهارداشت: برخی از پزشکان در زمینه این بیماری هیچ گونه درمانی را انجام نمی دهند و برخی نیز برای کاهش التهاب اعصاب اقدام به تجویز کورتن می کنند که دارای عوارض عمومی خطرناکی از جمله بیماری های خونی و کلیوی است اما روش دیگر این است که با یک جراحی سعی می کنند استخوانی در کنار عصب چشم در مغز را بر می دارند با تصور اینکه اگر عصب در آن ناحیه آزاد شود به بهبود بیماری کمک می کند که در این روش نیز دیده شده تنها برای افرادی که دچار شکستگی شده اند جواب داده است.

فوق تخصص جراحی های زیبایی چشم ، مجاری اشکی و حدقه، با بیان اینکه با مرورمقالات و کتاب ها در می یابیم هیچ درمان قطعی و بدون عارضه ای برای این بیماران وجود ندارد ، اظهار داشت: پیشتر دیده شده بود که ماده ای در بدن توسط کبد جنین و تمامی بالغین به نام «اریترو پوییتین» ترشح می شود که نقش اصلی این ماده تولید گلبول قرمز در بدن است. مطالعات انجام شده حاکی از آن است که هنگام وارد شدن ضربه به مغز و یا بروز سکته قلبی در فرد، سطح این ماده در بدن افزایش می یابد.

بهمنی کشکولی گفت که این مساله بیانگر این است که مکانیزم دفاعی بدن در موقع ضربه به مغز و اعصاب، افزایش ترشح این ماده است. این فرایند، ایده ای به ما داد که اگر این ماده را به طور مصنوعی به بدن وارد کنیم آیا می توانیم به بهبود اعصاب صدمه دیده در مغز کمک کنیم یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: با این روش با مطالعات انجام شده و کمک گرفتن از همکاران بخش های مختلف از جمله پزشک بیهوشی که نتایج خوبی را در تزریق این ماده به بیمارانی که به کما رفته بودند گرفته بود، تحقیقات چند ماهه ای را انجام دادیم.

دکتر بهمنی کشکولی خاطرنشان ساخت: یکی از ویژگی های تزریق این ماده این است که در تجویز دوزهای مختلف اریترو پویتین ، نمایان شد که این ماده درمان خوبی برای بیمار ایجاد می کند و عوارضی ندارد ؛ مکانیزم این ماده نیز به شکلی است که هم با خودکشی سلولی در بافت مقابله می کند، هم التهاب را کاهش می دهد و هم در نمونه های حیوانی نشان داده شده بود که موجب تولید سلول های عصبی جدید می شود که این فرایند به طور طبیعی در بدن ایجاد نمی شود.

این پژوهشگر و جراح چشم خاطرنشان ساخت: ما با این فرضیه از آذر ماه سال 87 تا مرداد89 تعداد 7 بیمار را با گرفتن رضایت و معیارهای مطالعه ای که داشتیم تحت درمان با این روش قرار دادیم و خوشبختانه در همه این موارد بهبودی دید، حاصل شد این درحالی است که به طور سنتی عنوان می شود اگر بیمارصدمه دیده نتواند نور را تشخیص دهد، درمان، دیگر موثر نیست ولی در این مطالعه دریافتیم که این روش برای بیمارانی که نور را تشخیص نمی دادند نیز این روش موثر بوده است.

دکتر بهمنی کشکولی با بیان اینکه فرایند مطالعه وتکمیل این روش در ایران در حال انجام است، گفت: وقتی که این روش را با 8 بیمار مشابهی که بدون درمان ذکرشده بودند، مقایسه کردیم، به این نتیجه رسدیم که تجویز این دارو تا چه حد در بهبودی بیماران دچار به این عارضه موثر است.

وی گفت: این روش پس از انتشار در مجله یادشده ، با استقبال بسیاری از سوی محققین و جراحان چشم پزشکی در سراسر جهان مواجه شد به این مقاله در اکتبر که وارد اینترنت شد و در دو هفته اول خود سومین مطلب پر بازدید در میان مقالات چشم پزشکی دنیا شد.

این جراح و پژوهشگر و چشم پزشک ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز تحقیقاتی جدیدی پیرامون همین روش با مشارکت چند مرکز تحقیقاتی ایران به صورت یک مطالعه چند مرکزی در حال انجام است که سعی داریم در این فرایند به بهترین دوز برای تجویز این ماده برسیم.

وی با اعلام اینکه ابداع این روش، بازتاب گسترده ای از سوی مجامع چشم پزشکی جهان را در برداشته است گفت: در کنگره چشم پزشکی که در آذر ماه برگزار شد دو نفر از همکاران به نام های پرفسور «میلر» و پرفسور «هویت» که از استادان برجسته عصب بینایی در آمریکا هستند با تاکید فراوان اعلام داشتند، اگر آینده ای هم برای درمان این بیماری باشد همان روشی است که ایرانی ها ارایه کرده اند که برای ما به عنوان جزیی از جامعه علمی ایران، از اینکه اعتبار این روش به نام ایران در جهان، ایجاد شد، مفتخریم.

دکتر بهمنی کشکولی بیان داشت: در این به همکاران خود توصیه می کنیم که برای معالجه بیمارانی که عارضه ضربه به صورت و نواحی چشم و حدقه چشم و مشکلات بینایی دارند می توانند این روش را به عنوان یک روش جدید مورد بررسی قرار دهند، همکاران می توانند برای مطالعه دقیق این مقاله که هنوز به طور رسمی در کشور منتشر نشده است با جستجو در index pupmed با کلمه کلیدی traumatic optic nevropathy با نام این روش را به طور دقیق بررسی کنند.

این پژوهشگر و جراح چشم گفت: بیمارانی که به این عارضه دچار شده اند باید برای اینکه بتوان درمان بهتری را برای آنان انجام داد، در سریع ترین زمان، پس از عارضه و ضربه، خود را به چشم پزشکان مجرب معرفی کنند تا با این روش جدید بهبودی بهتری برای آنان حاصل شود.



  

منشور حقوق نابینایان

 

بر اساس قانون اساسی توجه به کرامت انسانی و رعایت عدالت در جامعه از اصول پایه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و دولت موظف است خدمات عادلانه و مطلوبی را برای اقشار مختلف جامعه تامین نماید.

در این راستا نابینایان که جز جامعه مستعد و دارای معلولیت و محدودیت خاص می باشند ، می بایست مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و دولت وظیفه دارد زمینه رشد ، بالندگی ، نشاط ، سلامت ، تامین اجتماعی و رفاه در زندگی را همانند سایر شهروندان کشور ایجاد نماید.

منشور ذیل حقوق عادلانه یک نابینا را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم می نماید. باشد که این حرکت بنیادی زمینه زندگی مطلوب همراه با نشاط و امید را در دل روشندلان عزیز ایران اسلامی ایجاد نماید.


1-  نابینا حق دارد : زندگی مناسب و هم سطح سایر شهروندان ایرانی داشته باشد و از متولیان امر بخواهد این مهم را فراهم آورد .

2- نابینا حق دارد : از کلیه مشاغل متناسب با توانمندی هایشان بهره مند گردد و از متولیان امر بخواهد که این نوع مشاغل را صرفا ویژه ی نابینایان اختصاص دهد .

3- نابینا حق دارد : از کلیه مطبوعات و انتشارات موجود در کشور بهره مند گردد و از متولیان امر بخواهد تمامی مطبوعات و انتشارات را به صورت گویا و یا خط بریل منتشر نماید .

4- نابینا حق دارد : آموزش او در تمامی سطوح مختلف آموزش( از مهد کودک تا دانشگاه) به صورت رایگان باشد و از متولیان امر بخواهد که امکانات لازم را برای تحصیل وی فراهم آورد .

5- نابینا حق دارد : باشگاه ورزشی متناسب با شرایط فیزیکی برای وی فراهم باشد تا همانند سایر شهروندان ورزش کند و سلامت جسمی و روحی خویش را حفظ نماید و از متولیان امر بخواهد برابر جمعیت نابینایان امکانات ورزشی را در کشور فراهم آورد .

6- نابینا حق دارد : از مزایای خدمات بیمه ای خاص (تکمیلی) بهره مند باشند و از متولیان امر بخواهد که تمامی خدمات درمانی آنان مشمول بیمه تکمیلی باشد .

7- نابینا حق دارد :در سطوح مختلف مدیریتی کشور خصوصا در حوزه معلولین بینایی دارای جایگاه خاص باشند و در تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه معلولین نوع خود صاحب رای و نظر باشد و از متولیان امر بخواهد از نابینایان در این حوزه استفاده نمایند .

8- نابینا حق دارد : خود را به دلیل معلولیت و داشتن هزینه های بیشتر نسبت به سایر افراد جامعه مشمول حق معلولیت بداند و از متولیان امر بخواهد این حق معلولیت را ماهانه جهت تامین هزینه های معلولیت به وی پرداخت نماید .

9- نابینا حق دارد : شبکه های ایمنی و خدمات اجتماعی ویژه نوع معلولیت خود را دارا باشد و از متولیان امر بخواهد این خدمات را برایوی فراهم آورد .

10- نابینا حق دارد : به کلیه خدمات (بالقوه و بالفعل ) ارائه شده در جامعه دسترسی داشته باشد و از متولیان امر بخواهد این دسترسی را فراهم کند.

11- نابینا حق دارد : در استفاده از امکانات شهری از قبیل پیاده رو ، پل ها ، نمایشگاه ها ، هتل ها ، هواپیما ، قطار ، اتوبوس و … هیچ گونه محدودیتی نداشته باشد ( و متولیان محدودیت را مجرم بداند ) و از متولیان امر بخواهد موانع و محدودیت های موجود شهری را از سر راه او بردارد و مسیر بهره مندی از امکانات شهری را برای وی بگشاید .

12- نابینا حق دارد : تفریح کند و در این مسیر موانعی را نبیند و از متولیان امر بخواهد زمینه های تفریح وی را فراهم آورد .

13- نابینا حق دارد : جهت حرکت در مسیر پیشرفت و رسیدن به اشتغال پایدار و زندگی مطلوب و نشاط” مشاوره تخصصی” داشته باشد و از متولیان امر بخواهد برای وی “مشاوره شغلی و پیشرفتو نشاط” را اختصاص دهد .

14- نابینا حق دارد : جامعه خصوصا خانواده وی آموزش های لازم را جهت شناخت نوع معلولیت و چگونگی رفتار با این نوع معلولیت را ببیند و از متولیان امر بخواهد این خدمات بایسته را به جامعه و خانواده وی ارائه دهد و در صورت هرگونه قصور متولیان امر را مقصر بداند نه جامعه و خانواده خود را .

15- نابینا حق دارد : جامعه توانمندی ها و استعدادهای او را بشناسدو از متولیان امر بخواهد برای شکوفایی آن استعداد ها ی بالقوه برنامه ریزی نماید و نگذارد هوش و ذکاوت و استعداد های خدادادی اوبه تباهی برود .

16- نابینا حق دارد : خود را مشمول اهداف عالیه و جامعه هدف کنوانسیون جهانی معلولین بداند و از متولیان امر بخواهد بدون قید و شرط مجری کلیه مفاد این حرکت جهانی باشند .

17- نابینا حق دارد : در اولویت اول اخذ تسهیلات و امکانات لازم جهت تامین مسکن باشد و از متولیان امر بخواهد جهت تامین مسکن وی مساعدت هاای لازم را اتخاذ نمایند .

18- نابینا حق دارد : در موارد لازم دارای همراه باشد و از متولیان امر بخواهد همراه او را مورد حمایت های مادی و معنوی قرار دهد .

19- نابینا حق دارد : در مراجعه به یک سازمان دولتی ، مشاوری را در کنار مدیر ارشد آن سازمان که دارا معلولیت بینائی است ببیند و از متولیان امر بخواهد در هنگام بررسی درخواست یک نابینا نظر مشاوره نابینایی خود را لحاظ و به آن عمل نماید .

20- نابینا حق دارد : آمار صحیحی از افراد معلول نابینای کشور را در اختیار مدیران ذیصلاح ببیند تا مطمئن باشد مدیران ذیربط در برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات این نوع معلولیت راه را درست انتخاب کرده اند و از متولیان امر بخواهد با آمار صحیح برنامه ریزی نمایند و به آن برنامه عمل نمایند .

21- نابینا حق دارد : قوانین تصویب شده در مورد ارائه خدمات درمان، اشتغال و رفاه نوع معلولیت خود را تنها در ابلاغیه ها ، یادداشت ها، روزنامه ها و بایگانی ها نبیند و از متولیان امر بخواهد قوانین مرتبط با ارائه خدمات به معلولین را بدون قید و شرط به اجرا در آورد و با متخلفین این مصوبات با جدیت برخورد نماید .

22- نابینا حق دارد : با معلولین هم نوع خود و دیگر معلولین تشکل صنفی استانی ، ملی و بین المللی ایجاد نماید و از متولیان امر بخواهد امکانات لازم جهت راه اندازی و یا توسعه این تشکل ها را تامین نماید.

23- نابینا حق دارد : به منابع و فناوری های نوین مطالعاتی در شاخه مختلف علمی به صورت گویا و یا خط بریل دسترسی داشته باشد و از متولیان امر بخواهد این منابع را تامین نماید .

24- نابینا حق دارد : با توجه به استعداد های خدادادی بالقوه و بالفعل خود یک کار آفرین باشد و از متولیان امر بخواهد امکانات لازم را برای وی فراهم آورد .

25- نابینا حق دارد : در سند چشم انداز ایران 1404 نقش خود را جهت توسعه ایران اسلامی بداند و در این راستا حرکت نماید و از متولیان امر بخواهد سهم او را در پیشرفت ایران اسلامی ترسیم نماید .

26- نابینا حق دارد : به منظور سطح کیفی موسسات علمی ، مطالعاتی ، آموزشی و تشکل های صنفی خود به صورت مستمر با موسسات بین المللی دنیا ارتباط داشته باشد و از متولیان امر بخواهد زمینه این ارتباطات موثر جهانی را فراهم آورد و حمایت نماید .

27- نابینا حق دارد : شاهد کاهش معلولیت بینایی در کشور باشد و از متولیان امر بخواهد با برنامه ریزی جامع از وقوع معلولیت بینائی پیشگیری نماید و در این راستا از تکنولوژی و امکانات بروز جهانی بهره بگیرد .

28- نابینا حق دارد : در امر مقدس ازدواج موانعی را نبیند و از متولیان امر بخواهد امکانات شایسته و بایسته برای تشکیل یک خانواده موفق را فراهم آورد .

29- نابینا حق دارد : قابلیت های هنری خود را در سطح کشور و جهان به نمایش بگذارد و از متولیان امر بخواهد در نمایشگاه های استانی ، ملی و بین المللی برای وی سهمی در نظر بگیرند .

30- نابینا حق دارد : کلیات مفاد این منشور را در برنامه های اجرایی کشور ببیند و از متولیان امر بخواهد گزارش اجرای این برنامه ها را به عموم مردم بالخصوص نابینایان و سازمان های مردم نهاد مرتبط با نابینایان کشور اطلاع رسانی نماید .


منبع: روزنامه ایران سپید



  
<      1   2   3   4   5   >>   >