سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پیروزى به دور اندیشى است و دور اندیشى در به کار انداختن رأى و به کار انداختن رأى در نگاهداشتن اسرار . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :19
کل بازدید :91477
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/2/7
11:52 ص
دستگاه چندکاره گویا ویژه نابینایان \برای اولین بار در ایران\ - انجمن نابینایان و کم بینایان استان خــوزستـان
مشخصات مدیروبلاگ
 
[19]
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان در سال 1388 از زیر پوشش انجمن نابینایان و کم بینایان ایران خارج و فعالیت رسمی خویش را در یکم اردیبهشت 1388 شروع نمود و در همین مدت اندک بالغ بر 1000 نفر از این عزیزان را به زیر پوشش خود درآورده و امید آن دارد که بتواند گره گشای مشکلی از این قشر پردرد باشد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 


دستگاه چندکاره گویا ویژه نابینایان "برای اولین بار در ایران"

به نام خدایی که قادر هست به هر کاری ، عالم است به هر علمی و نعمت و رحمتش نسبت به ما بی منتهاست .

با توجه به نبود ابزار و وسایل گویای مناسب ویژه نابینایان و کم بینایان در ایران ، مدتیست تلاش خود را در زمینه ساخت وسایل گویا ویژه نابینایان و کم بینایان متمرکز نموده ایم که با کمک و عنایت حق تعالی تکنولوژی ساخت این وسایل را با کیفیتی عالی بدست آورده ایم . در ابتدای کار قصد تولید یک دستگاه چند کاره گویا و عرضه آن به نابینایان و کم بینایان عزیز را داریم که لازم دانستیم قبل از تولید آن ، از نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در جهت بهبود دستگاه بهره لازم را ببریم . لذا از شما دعوت به عمل می‌آوریم تا علاوه بر شرکت در نظرسنجی که در همین وبلاگ قرار داده شده ، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق ایمیل و یا پیامک به ما اطلاع دهید . امید است به لطف و عنایت خداوند و همکاری شما ، این کار شروعی باشد برای ساخت دیگر وسایل گویای مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا انشاالله تعالی .

ایمیل : roshandelco@gmail.com تلفن : 09192733790

توضیح مختصری راجع به دستگاه چند کاره گویا :

- کالر آی دی گویا با قابلیت گزارش گیری از تماسهای گرفته شده ، تماس های بی پاسخ و … به همراه تاریخ ، ساعت و مدت زمان مکالمه به صورت گویا این قسمت از دستگاه با متصل شدن به خط تلفن ثابت این قابلیت را در اختیار افراد نابینا و کم بینا قرار می‌دهد تا در هنگام زنگ خوردن گوشی تلفن ثابت ، از شماره فرد تماس گیرنده به صورت گویا مطلع شوند . همچنین در این قسمت کاربر قادر خواهد بود به صورت کاملاً گویا کار گزارش گیری از تماس های بی پاسخ ، تماس های گرفته شده و تماس های موفق به همراه تاریخ و ساعت تماس و مدت زمان مکالمه در تماس های موفق را به راحتی انجام دهد .

- هشدار دهنده نشت گاز شهری به همراه سیستم تلفن کننده . این بخش از دستگاه به محض مشاهده نشت گاز شروع به آجیر کشیدن و پیام صوتی «هشدار گاز» می نماید . همچنین در این بخش کاربر قادر خواهد بود با وارد نمودن یک شماره تلفن برای مثال شماره همراه خود ، دستگاه را طوری تنظیم نماید تا به محض مشاهده گاز علاوه بر آجیر کشیدن ، دستگاه به صورت خودکار شروع به شماره گیری نموده و شما را از نشت گاز از طریق تلفن آگاه سازد . این قابلیت در زمانی که شما در منزل تشریف ندارید کارایی بسیاری دارد . کلیه تنظیمات این قسمت نیز به صورت گویا می‌باشد.

- دماسنج و رطوبت سنج گویا بخش دیگری از دستگاه را تشکیل می‌دهد . این قسمت قابلیت تشخیص ماکزیمم و مینیموم دما و رطوبت محیط را داراست و همچنین دارای سیستم هشدار دهنده ی دما و رطوبت می‌باشد . کلیه تنظیمات این قسمت توسط یک فرد نابینا ویا کم بینا به صورت گویا امکان‌پذیر است.

- ساعت گویا به همراه زنگ بیدار باش . در این بخش ساعت به صورت 12 ساعته و یا 24 ساعته قابل شنیدن است همچنین در این قسمت از دستگاه کاربر قادر خواهد بود تنظیمات ساعت و زنگ بیدار باش را به صورت کاملاً گویا انجام دهد.

- تقویم شمسی و میلادی به همراه ایام هفته و ذکر روز گویا ، قابلیت دیگریست که روی دستگاه قرار داده‌ایم . در این بخش نیز کاربر نابینا و یا کم بینا قادر خواهد بود تنظیمات روز ، ماه و سال را به صورت کاملاً گویا انجام دهد . نکته‌ای که بارها در موارد فوق خدمت شما عرض کردیم و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست تماماً گویا بودن دستگاه است . به شکلی که یک فرد نابینا و یا کم بینا قادر خواهد بود تمامی امکانات دستگاه را در اختیار بگیرد و به تنهایی تنظیمات دستگاه را انجام دهد . زبان دستگاه فارسی بوده و کیفیت صدای آن بسیار خوب و ایده‌آل است . دستگاه دارای ولوم صدا جهت کم و یا زیاد نمودن صدا بوده و علاوه بر خروجی صوتی دارای یک صفحه نمایش جهت مشاهده امکانات فوق به صورت بینایی نیز می‌باشد . هر کدام از امکانات فوق در یک منو طراحی گردیده و کاربر به صورت گویا قادر خواهد بود از منویی به منوی دیگر منتقل شود ، از منوی جاری گزارش بگیرد ، از زمان تنظیم شده برای زنگ بیدارباش آگاه شود و ... لازم به ذکر است کلیه امکانات و قابلیت‌های نام برده شده فوق ، در قالب یک دستگاه قابل عرضه می‌باشد . بدیهیست این نمونه اولیه‌ای هست که ما ساخته‌ایم و ممکن هست با توجه به نظرات و پیشنهادات شما امکاناتی اضافه و یا احیاناً امکانی از روی دستگاه حذف شود . سعی ما بر این است که این دستگاه را با هزینه ای کمتر از 100 هزار تومان به بازار عرضه نماییم ولی قیمت نهایی آن بستگی به عواملی از جمله قیمت قطعات ، امکانات دستگاه و … در زمان تولید دارد . کارهای سخت و نا شدنی به خواست و امر خدا آسان و شدنی خواهند شد.



91/8/15::: 8:7 ص
نظر()