سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس باید آن را بطلبد؛ حتی اگر در دست شروران باشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :30
کل بازدید :91490
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/2/8
3:38 ص
سگ روباتیک - انجمن نابینایان و کم بینایان استان خــوزستـان
مشخصات مدیروبلاگ
 
[19]
انجمن نابینایان و کم بینایان استان خوزستان در سال 1388 از زیر پوشش انجمن نابینایان و کم بینایان ایران خارج و فعالیت رسمی خویش را در یکم اردیبهشت 1388 شروع نمود و در همین مدت اندک بالغ بر 1000 نفر از این عزیزان را به زیر پوشش خود درآورده و امید آن دارد که بتواند گره گشای مشکلی از این قشر پردرد باشد

خبر مایه
لوگوی دوستان
 



محققان ژاپنی موفق به ساخت یک سگ روباتیک شده‌اند که با استفاده از حسگر تصویر و مسافت کینکت ماکروسافت به ساخت تصویر سه بعدی از موانع پیش رو پرداخته و می توان از آن برای کمک به نابینایان استفاده کرد.

 

 

فیلمی که از این روبات گرفته شده، به نمایش این سگ روباتیک که توسط شرکت ژاپنی ان‌اس‌کی با همکاری دانشگاه الکتروارتباطات ساخته شده می‌پردازد که یک دانشمند چشم بسته را با سرعتی آهسته‌تر از راه رفتن برای بالا و پایین رفتن از یک سطح پله‌دار هدایت می‌کند.

در یک سطح مسطح این روبات سرعت خود را با حرکت بر روی چرخهایش بالاتر برده؛ اما در سطوح ناهموار و پله از پاهای لولایی خود استفاده می‌کند.

پنجه‌های این روبات از حسگرهای سپری برخوردار است که به آن در جلوگیری از برخورد با موانع کمک می‌کند.

این سگ روباتیک با یک نرم‌افزار از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده و با وارد کردن فشار بر دست‌ها کنترل می‌شود. این روبات به دستورالعملها از طریق آگاه‌کردن کاربر با یک صدای زنانه مصنوعی پاسخ می‌دهد. نسخه‌های آینده این روبات از فرمانهای صوتی و جی‌پی‌اس برای جهت‌یابی‌های دقیقتر برخوردار خواهند بود.

این دستگاه هنوز در مرحله بررسی و ساخت قرار داشته که از سال 2005 آغاز شده است.

اگر چه این سگ هنوز راه زیادی تا یک سگ راهنمای واقعی دارد، به نظر می‌رسد با افزایش سریع سن جمعیت، بازار خوبی برای این طراحی وجود داشته باشد.